torsdag 22 mars 2012

Tidsrörelse & Frihetsdag




För en tids sedan så startade Cecilia Kärvegård Tidsrörelsen. Länk här om ni vill veta mer. Den handlar om att vi ska ta vara på vår tid bättre och ge oss själva egen tid. Hon vill också att vi namnger vår egen tid. Min heter Frihetstid. Cecilia har även startat en fb-sida där man kan vara med och läsa om andras egentid.
Den finner ni här. 

Jag har idag haft en av mina Frihetsdagar och mer om den kan ni läsa under fliken Frihetsdag här ovan.


2 kommentarer:

thejeanettishway sa...

nu har jag läst om din underbara frihetsdag :) smittsamt om du frågar mig. jag har också vaknat lite gladare efter att en annan bloggerska sagt ifrån ang min matfixering.
jag måste ha fokus på annat. samtidigt som jag bara blir bättre och bättre på att leva i nuet är det sååå skönt att se framemot när vi ska till globen på allhelgona.
dock tycker jag dagarna blir så långa nu på våren. som om jag fick fler timmar att slå ihjäl.
det tycker jag är tröttande. jag får lite ångest över ljusa kvällar - hur ska man få tiden att gå...
hösten är min tid ♥

Anonym sa...

heheheh, man behöver inte göra något, man kan bara ta en kopp kaffe och sitta och titta ut över sin utsikt som man har. Bara njuta av ljuset och ljuden av liv som finns utanför. Njuta! Vad ska du göra i globen?

Det är bra att släppa fixeringar och bara gilla sig själv och livet då tror jag det ordnar sig. Jag har lagt av jag också att fixerat tänka så himla mycket om hit och dit när det gäller mat.

kram på dig. <3