tisdag 20 mars 2012

Fotofix




Idag har jag gått igenom mina foton i datorn. Det mynnade ut i denna idé. Jag tror jag ska göra en tavla av denna på duk. Mina barn <3 Har länge velat göra en tavla på dem i svartvitt. Annars har jag rensat lite och sorterat lite och beställt pappersorginal på dem jag gillar bäst. Skönt! Jag har inte kastat så många, så det blir att införskaffa en extern hårddisk för foton.

Nu ska jag sova, hoppas ni får en bra tisdag. Jag har bestämt att jag ska åka och fika på fik imorgon... och handla mat. Hoppas det går bättre än förra gången. När det gäller Maria Helanders inlägg om nyfikenhet och rädsla så återkommer jag om det.

God natt och glöm inte att andas.



6 kommentarer:

LillaTuss sa...

Handlingen kommer gå bra idag... eller hur!

Hade det inte varit så dyrt med foto på canvas hade jag lätt gjort nåt fint av alla foton på dottern.

Angående en dator full med foton. På skrivbordet har jag en mapp för varje månad. Där sparar jag foton jag vill spara, resten tar jag bort direkt. Med jämna mellanrum för jag sedan över de sparade fotona till ett USB som jag bär med mig i handväskan. Sen kan datorn krascha bäst den vill.

Anonym sa...

Bra tips Fröken Hulda. Jag måste hitta på någon lösning på detta innan det går över styr. Ja, det är dyrt med canvas. Men jag gjorde en sådan här liknande till min syster på hennes barn med med färg och hon har en kontakt så hon har en ganska stor tavla nu, jag tänkte fråga om jag inte kunde få ta del av den kontakten. Kram kram

Handlingen kommer gå bra idag. :)

Byronesse sa...

Det blir ju superfint! Ja, det där med att slänga bilder är inte det lättaste...Det lutar nog åt extern hårddisk här med. Jag hittade Marias blogg och inlägget jag sökte. Tack!

/Emma

Byronesse sa...

Det blir ju superfint! Ja, det där med att slänga bilder är inte det lättaste...Det lutar nog åt extern hårddisk här med. Jag hittade Marias blogg och inlägget jag sökte. Tack!

/Emma

thejeanettishway sa...

bara älskar ditt foto på dig i din press! i högerkanten där. ursnygg ♥
jag skall snart faktiskt fota mig på riktigt privat.
och bli affisch...
ett steg mot att börja tycka om mig själv ♥
att gå och handla är ju ett sånt måste. jag måste oftare nu då jag inte har bil - men det får ju gå det med. har cykeln och min dramaten.
nu strax grönsakskalas!
åsså svart kaffe - gott.
tisdagens största kram till dig i ditt svajande höghus//

Anonym sa...

Jeanette vännen, tack för din fina komplimang. Jag funderar också på att göra mig av med bilen. Bara en stor kostnad känns det som. Härliga grönsaker och kaffe. Bra med bild på sig själv och lovebombning. Kram <3