måndag 5 mars 2012

Planer För Dagen




Idag har jag planen om en promenad alldeles strax, sedan lunch, vila och röj i mitt sovrum. Vi får se hur det går och om det inte går som jag tänkt så ska jag tycka om mig ändå. Jag gjorde så gott jag kunde.... 
Jag jobbar som tusan med att få in regelbundna måltider. Jag fick ett tips av en vän om att börja med struktur över måltiderna för att sedan fortsätta därifrån att få mer ordning i min kaotiska vardag. 

Hur gör ni, har ni lätt med struktur i ert liv? Är det det som får vardagen att fungera? Eller tar ni det som det kommer? 


3 kommentarer:

Livskrafter sa...

Ohh..jag är nog fel person att uttala mig. Jag har INTE rutiner i min vardag. Jag är lite smått allergisk emot dem men jag behöver nog några få har jag kommit fram till. Eller jo jag går ju ALLTID varje morgon innan frukost förstås. Viktig rutin :)
Underbar bild
Ha en fin dag
kram
Emma

Marie sa...

Jag tillhör de som har ganska bra struktur men det får inte gå till överdrift. Spontanitet o ändrade planer måste det finnas utrymme för. Måltiderna försöker jag hålla strikt på då jag ter efter GI. Alltid har jag med mig nån sorts mellis om jag är ute och far.

Vida sa...

Jag tror på rutiner och struktur med plats för spontanitet och chill. Jag som arbetar med dem som ibland totalt vänt på dygn, har oregelbundet ätande, slarvar med sömn kan se hur stor skillnad det gör att få in fungerande rutiner.. för egen del behöver jag också det, höll fast vid det när jag var arbetslös..

Ha en fin torsdagskväll!

Kram