tisdag 20 mars 2012

Nya Vänner



Varje dag hittar jag nya härliga bloggar att läsa som både inspirerar och stöttar i min resa. Jag tycker det är en otrolig källa av inspiration detta att blogga och läsa andra bloggar. Jag blir starkare för varje dag jag skriver och reflekterar i mitt eget skrivande och läser era bloggar. Hur känner ni?

Idag ska jag unna mig en fika på fik, det är länge sedan. En stor latte ska jag unna mig. Det var under ett år som jag inte drack kaffe då drack jag chaite. Det hade smaken av kardemumma, riktigt mumsigt. Det finns något som heter chaidryck, det går inte att dricka för den smakar bara sött. Men idag blir det en latte. Anledningen till att jag slutade dricka kaffe var för att jag blev sjuk om jag inte fick i mig kaffe. Hade jag inte fått kaffe klockan 10 fick jag huvudvärk. Var jag sjuk och inte fick i mig kaffe blev jag sjukare av detta. Jag gillade inte känslan av vara så beroende av något så jag vande mig av med detta. Nu är jag där igen, en stor kaffedrickare men ändå inte som förut. 

Jag ser att det ljusnar ute och jag ska ta en dusch och gå ut och fotografer, kanske hitta mitt favoritgräs igen. :)
Ha en bra dag alla där ute och glöm inte att andas.


9 kommentarer:

thejeanettishway sa...

fina du!
min blogg är jag :)
jag ÄR min blogg.
fast runt omkring finns en massa liv som skall levas oxå...
men precis som du skriver - livet blir rikare. alla tips, tankar, idéer och åsikter.
vilken livskunskap att ösa ur.
och att få falla själv...
många tar som tar emot - sann rikedom.
varje dag får jag nya aha-upplevelser och "träffar" nya härliga människor ♥ som du ♥

LillaTuss sa...

Bloggandet kan man verkligen se från olika håll. Att skriva av sig och sen läsa det kan få oss att se saker ur ett annat perspektiv. Det skrivna kan även vara till tröst eller glädje för andra och kan skapa många och långa diskussioner.

Go´fika önskar jag dig

LyckligaPraliner sa...

Jag hade verkligen ingen koll på detta med att blogga och alla bloggar som finns. När jag började kolla upptäckte jag att det är ju rent fantastiskt vilka roliga, inspirerande och finurliga människor/bloggare det finns. När jag sedan började blogga själv blev det än mer uppenbart. En helt ny värld som uppdagades kan jag väl säga. Och det finns verkligen en uppsjö av toppenbloggar! Tyvärr hinner jag inte med att läsa och kommentera så mycket som jag önskar. Tänkte faktiskt härom dagen att jag läser andra bloggar nu än vad jag gjorde när jag började min "bloggläsarkarriär".

Ha en bra dag! :)

Ann-Louise

Byronesse sa...

Tack Marie-Louise! Vad glad jag blir för din kommentar hos mig! Jag hade en önskan om vad bloggandet skulle ge mig på min väg i mig själv, men trodde nog aldrig att det skulle göra en så stor skillnad. Kan bara hålla med. Det ger massor! Varenda kommentar och sidovisning är en bekräftelse och varje ord jag skriver blir en reflektion, insikt eller bara ett sätt att få ut något. Från början för min egens skull men i förlängningen förhoppningsvis även för andra:-)

Kram så ses vi igen!
Emma

Liv Lust Balans sa...

Ibland dyker jag på bloggar som ger mig ro. Ibland är det orden och meningarna som de formar och ibland är det själva utformningen på bloggen.
När min data är sig själv igen..då ska jag försöka hitta den där magiska formeln för min egen blogg.

MyStory sa...

Jag tycker det är givande både att blogga själv och att läsa andras bloggar. Hoppas du hittade några fina objekt att fotografer idag!
Kram

Byronesse sa...

Bloggvärlden är ny för mig sedan i januari och jag är helt överväldigad över det den ger mig varje dag!

Tack Marie-Lousie! Jag är jätteglad för reflektioner och råd och jag hade ju några frågor i dagens inlägg...
Idag var det nog egentligen mer som du säger jag tänkte. Jag hade förutsatt mig att göra massor hemma idag men kände när jag vaknade att jag inte skulle kunna motivera mig till det. Däremot kändes det bättre att gå ner till jobbet och kollegorna en stund. Så jag valde det som kändes minst obekvämt helt enkelt. Förra dippen ville jag bara sova och stänga allt ute och kunde inte hitta något som motiverade mig till annat och då sov jag i ett par dagar tills motivationen och den nya infallsvinkeln dök upp:-)

Ha det fint!
Emma

Anonym sa...

Hej!
Jag är ju helt ny på både att blogga och att läsa bloggar. Jag håller helhjärtat med. Att skriva min blogg ger mig tid att förstå och utveckla och formulera mina tankar. Att läsa andras bloggar ger mig inspiration och nya perspektiv. Underbart! Hoppas din Latte smakade bra igår och att du har en fin dag idag. Kram.

Marie sa...

Hittade precis din blogg och känner direkt att hit vill jag återvända.
Kul med nya bloggvänner.
Jag har nyss skrivit inlägg om att andas.... Att fånga ögonblicken ..
Du får gärna hälsa på mej med!
Kram