onsdag 4 april 2012

Vågtopp Eller Inte


Alla goa vänner som jag har berikats med här i cyberspaysen önskar jag en härlig påsk och att ni njuter av den vart och hur ni än firar den. Jag kommer njuta och umgås med mina barn och familj. Jag hoppar över påskmiddagen som jag skulle bjuda på på fredag, det blir bara en vanlig middag. Men det blir trevligt ändå, ska försöka ta mig ut och fixa ett påskägg åt mina barn mer påsk blir det inte här. Jag pyntar inte och inga ägg blir det. Ryggen säger ifrån och jag lägger inte ner några negativa tankar på det. Det blir bra ändå. 

Jag ska med mina barn till Föräldrarna på lördag och det blir mysigt. Mamma har fått fram någon kyckling och fjäder så det är det som blir  påsk för oss. Men egentligen är det väl känslan att vi har varandra och att vi har mysigt ihop som är det viktigaste? Så har det i alla fall blivit här. Mina barn kan aldrig räkna med att jag kan fullfölja planer utan det blir fokus på att vara nära och bry oss om varandra. Det är gratis och krävs inget av oss. 

Jag kommer igen, med promenad och jogging.. jag ger mig inte så lätt. Ryggen har bråkat många gånger under åren så det är jag van med. Men det är så typiskt att det kommer precis när man är på en vågtopp..

Dagens plan är att ta mig till apoteket och sedan ska jag vila, hålla mig varm och fotografera. Då trivs jag!

Ta hand om Er och glöm inta att andas. 

4 kommentarer:

thejeanettishway sa...

har du vetekudde?
kanske voltaren gel?
hur som helst.
jag låg på hårda golvet med fötterna på en köksstol. enda stunden utan ont.
så provade jag att röra benen där jag låg. det gick bättre och bättre.
diklofenac hjälpte på mig. vi har stuvat om lite i påskschemat. framför allt kände jag att jag var tvungen att tagga ner mig själv...
en dag i taget. lite gäster o mat åsså melvin så klart. han ska sova över nån utav nätterna.
krya på din rygg. här vankas lax om en stund. vad syn du nte var här kunde du fått kanonmiddag juh...
kram och ♥

Anonym sa...

Det gör du så rätt i! Högtiderna är ju främst till för att vara med familjen, så känner jag iaf. Här havet inte kommit fram minsta pippi eller fjäder....får se om det blir nåt. Jag har köpt fina påskägg på Ö & B billigt (29 kr och gott godis) samt stora chokladkaniner för 11 kr styck. De ska gömmas i trädgården och letas med karta. Annars blir det släktlunch med makens släkt på lördag. Vi har alltid knytis, det är bra, så behöver ingen slita sig blå!

Ha en skön dag, och hoppas din rygg får repa sig. Kram

LyckligaPraliner sa...

Nej det behövs inte massor av pynt och fjädrar. Behövs inte alls. För det viktigaste kan väl ändå inte sitta i de sakerna funderar jag. Men för många gör det väl kanske just det... Jag tror och hoppas att ni kommer att få det jättebra tillsammans. Helt säkert. Ät och må gott du, barnen och föräldrarna! Krya på dig kära du.

Kram Ann-Louise

Monica sa...

Vännen, så tråkigt med "skottet"! Men du kommer igen! Njut av de dina och var rädd om dig!
Kram kram kram från mig.