tisdag 26 juni 2012

Vänskap och Föräldrarskap




Tack alla för era fina ord igår, de värmer. Jag fick en fin dag igår i alla fall. Inget Gröna Lund, men bowling och lunch med sönerna och syster med familj. Äldsta sonen var och är väldigt ledsen, men han uppskattade att vara med under dagen i alla fall. Jag måste arbeta med att inte adoptera hans känslor så totalt som jag gör som högkänslig. Jag ska finnas här som mamma och stötta honom i hans svåra tid, men jag behöver inte genomleva det med honom i varje känsla som om den vore min egen. 

Förutom det trevliga så tog jag tjuren vid hornen och ringde helt enkelt min arbetsgivare och på det sättet har ekonomin löst sig också. Ibland måste man be om hjälp, hur svårt det kan vara, och medmänsklighet finns. 

Fram mot kvällen hade jag ett fint samtal med en nyfunnen vän om föräldrarskap och relationer. Värmde mycket det samtalet, dels för det fanns förståelse och råd och just för att det var ett samtal. Ett genuint intresse om mig och min situation, precis som jag känner stort intresse för vännens situation. Fint!

Sedan fick jag förfrågan från en annan fin vän om jag ville lägga hennes texter på mina bilder. Resultatet ser ni ovan. En fantastisk fin text om andningen som betyder så mycket för mig och vi är båda nöjda över resultatet. Kanske det blir fler tillfällen för samarbete längre fram. 

Så sammantaget var det en bra dag. Hoppas ni hade en fin dag också. Nu ska jag kila över till en vän och före detta kollega och samtala och umgås en stund. Det ska bli så mysigt.  

Någonstans kan jag känna att änglarna vakar över mig och de mina, allt ordnade sig nästan, min son mår fortfarande dåligt. Men det är livet som han möter och han kommer komma starkare ur detta tids nog. 

Ta hand om Er och glöm inte att Andas



4 kommentarer:

Byronesse sa...

Åh, så härligt att läsa ditt inlägg idag! Härligt och hoppingivande, härligt med nya fina vänner, härligt med dina fina bilder i kombination med de vackra orden, härligt rakt igenom faktiskt:-) Du är värd allt härligt som finns!

kram

MyStory sa...

Så glad jag blir över att du ser ljusare på tillvaron idag :-))
Kramar

Lollo sa...

Blir glad över att du är gladare.
Fortsätt att "ventilblogga" , du är så duktig på att formulera orden så vackert.
Är överygad om att skriva av sig lättar bördan i hjärtat!
Ha en bra dag!
kram

messan sa...

Glädjande att du har det ljusare hos dig...och jag vet att det finns små änglar som vakar över oss:)
Kramar om dig