måndag 17 september 2012

Livet




God förmiddag alla fina. För mig är livet att hitta de verktyg som gör det möjligt att skapa min egen stig genom livet. Det behövs något att röja undan hinder med, som grenar, träd, högt gräs och kanske en sten. Sedan behövs det något att gräva med och kanske ett spett att använda när stora hinder vill komma i min väg. Att sitta ned på livets stig och andas, meditera och vila är en självklarhet. Någon som jobbar hårt måste också vila stundtals. Men att se sin egen stig i sikte gör att det går framåt, lite i taget. Ibland kommer en ny årstid och täpper till den stig du trampat upp och du kanske för en stund blir håglös, men det som försvinner i snö kommer fram i tö. Så ge inte upp! Fortsätt söka och du ska finna. Var inte rädd! Rädsla är ett stort hinder på vägen till att skapa din stig. Tro på dig själv och det du kan skapa. Hur låter det? Ett liv utifrån dina egna drömmar, förmågor och förutsättningar. Ett liv som bara är ditt och som du själv har gett Dig. 

Detta inlägg lade jag nyss upp på min gillasida på Fb, men jag kände att jag ville lägga det här också. Om ni vill gå in på sidan på fb så hittar ni den här. Ego Spiro Spero  Där lägger jag ett kort med text , som jag behöver och förhoppnings några andra, varje dag. Gilla och dela gärna sidan och korten. 

Ta hand om dig när du skapar din egen stig och glöm inte att Andas.

3 kommentarer:

Monica sa...

Så klokt tänkt, håller helt med Dig!
Önskar att många får uppleva att hitta sin egen stig. För lätt är det inte.
Kram från mi.

LillaTuss sa...

Jag trampar i gyttja. Eller snarare blålera. Som suger tag du vet. Ska till min husläkare på torsdag. Vem vet... kanske jag får med mig några röjverktyg hem

Kram ♥

Anonym sa...

God morgon!
Tänk att du skriver precis det jag behöver höra :) Du sätter ord på det jag upplever. TACK! Och ha en bra dag! //Leontine