söndag 2 september 2012

Äran Att Få Vara Månadens Bild




Kommer ni ihåg att jag pratade om att jag hade fått två förfrågningar som handlade om mina bilder? Ja, idag kan jag presentera den andra roliga förfrågningen. Jag är idag månadens bild på Punctum Saliens. Elisabeth som driver sidan lyfter kreativitet och skapande på sin sida och gör ibland olika presentationer av människor som på något sätt skapar i sin tillvaro. Idag presenterar hon mig och mina bilder. Jag är oerhört glad och tacksam att hon vill göra just det och att hon känner att jag på något vis bidrar med mina bilder.

Den första förfrågan har jag redan berättat om. En artikel om mig och min resa samt mina bilder i tidningen Ascala som ges ut den 26 september.

För övrigt har jag inte tagit hand om mig så bra den här helgen. Två sena nätter och jag är så trött så hälften vore nog. Jag ska försöka träna idag för att jag mår bra av det, känner mig stärkt och får energi men så mycket mer blir det inte idag. I morgon börjar arbetet och då vill jag vara pigg. Jag hittade ett inlägg om arbetsförhållanden och högkänslighet som jag tänker ta med mig till mitt arbete som ett verktyg. Titta gärna in här. Jag har redan nu haft en dialog med min rektor om behovet av micropausar och tystnad så det ser ut som jag kommer få eget rum. :) Vilket är väldigt glädjande, för tillbaka i tiden har jag oftat inte klarat av att koncentrera mig i arbetsrummet med andra kollegor så det har inneburit att jag tagit med mig mycket jobb hem. Nu har jag chansen att få arbeta på arbetstid och vara ledig den andra tiden. :)

Ta hand om er och glöm inte att Andas

5 kommentarer:

LillaTuss sa...

Jag såg att du fått den äran och kan inte annat än gratulera :)

Ninja sa...

Grattis till presentationen och så hoppas jag att det ordnar sig med jobbet!

thejeanettishway sa...

i läraryrket kunde jag ibland tröttna på allt pratande. vill verkligen kunna sitta tyst och jobba. planera lektioner, rätta prov mm.
just oxå för att inget jobb skulle med hem.

MyStory sa...

Grattis! Du är absolut värd att dina fina bilder uppmärksammas :-) Hoppas din första dag på jobbet har gått bra!
Kram

Livskrafter sa...

Vad roligt att du uppmärksammas MarieLouise. Blir så glad för din skull.

Beträffande högkänsligheten så förstår jag dig absolut. jag är själv en HSPare så I know the feeling

Var rädd om fina dig
kramar
E