lördag 8 september 2012

En Bra Dag



Efter en underbar dag i naturen ligger jag under filt med sängen i upphissat läge både för fötter och huvud och räknar lite matematik. Sämre kan man ha det. Jag hade en underbar dag med massa energipåfyllnad med kameran i sällskap och trevligt samtals- och fotosällskap också. Jag insåg att jag gett mig alldeles för lite sådana här stunder i naturen på sistone. Jag glömde bort balansen när mitt fokus landade i att ladda för jobb och påbörjan av utredning av mig. Fullärd blir man aldrig och att tycka om sig själv och lyssna inåt är en färskvara, den måste hela tiden tas omhand genom goa stunder som ger energi, andning och meditation. Faktum är att veckan har gjort att jag tappat bort mig själv när det gäller min yrkesroll, så till den grad att jag var väldigt låg, ledsen och skör igår. Bättre idag trots kraftig magkatarr, smällar man får ta när man ältar för mycket. 

Ta hand om er och glöm inte att Andas


5 kommentarer:

Pirjo engström sa...

Låter bra Marie-Louse :-) Det går säkert bättre på jobbet nästa gång nu när du vet vad det hadlar om...det får helt enkelt ta den tid som behövs för dig att komma tillbaka. Jag kom faktiskt aldrig tillbaka...är förtidspensionerad sen några år tillbaka...men jag har en annan diagnos och även om jag själv känner att jag skulle kunna jobba så tycker inte doktorerna och f-kassan det.
Har oxå haft en fin dag hos min dotter och barnbarn...myspys och god mat hela dan :-)
Ha en fortsatt fin kväll! Kram!

LillaTuss sa...

Å jag önskar att jag kommer tillbaka och att allt sitter i ryggraden (förutom alla nyheter som säkert kommit under halvåret jag varit frånvarande). Jag är livrädd att inte kunna komma tillbaka på heltid. Tänk om... Det vore en katastrof. Visst skulle vi klara oss i gruppen om jag inte jobbade fullt... men min plånbok skulle säga... "Lär dig äta nudlar. Flytta till en etta. Sälj bilen". Världsliga ting men mycket av min frihet skulle gå förlorad

Anna-Karin sa...

Inte konstigt att du känner dig mera skör efter att börja jobba igen och bli utredd. Jag har varit där, mer än en gång, vet hur det kan kännas.

Jag tycker att du verkar repa dig snabbt, så jag tror att du kommer igen.

MyStory sa...

Hoppas det blir en ännu bättre dag i morgon!

LyckligaPraliner sa...

En ny vecka nu. Jag hoppas att den blir och känns bättre för dig. Ibland kan man inte låta bli att älta saker och ting. Speciellt saker som har stor betydelse.

Kram Ann-Louise