lördag 1 september 2012

Lagom Dos




Det blev ingen resa för mig, kroppen sa ifrån och jag är bättre på att stanna upp och lyssna till kroppen så det blev en lugn helg här hemma och ladda för att börja jobba på måndag. Det känns bra och jag ska vara rädd om mig. Att ta emot utmaningar som dyker upp och tänja på sin trygghetszon är bra men det måste ske i lagom doser. Den här veckan räckte det med mötet med Fk, träning och förberedelse för arbete. 

Jag har blivit ombedd att länka till en av mina läsares inlägg om att hjälpa med det man kan och självklart gör jag det. Gå gärna in här och läs om detta.

Ta hand om er och glöm inte att Andas



8 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Så klokt att du lyssnar på din kropp och själ. Jag har också valt ensamheten idag för att jag kände att jag behövde den mer än det motsatta.

Kram/Anna-Karin

LillaTuss sa...

Jag har lyssnat lite för lite den här veckan men just nu och resten av dagen ska jag bara vara!

Pirjo engström sa...

Bra att du är rädd om dig :-) Har man varit sjuk som du så MÅSTE man lära sig att lyssna på kroppen...det är du duktig på :-) Ha en fortsatt fin lördag! Kram!

Vida sa...

Bra att du lyssnar på kroppen.

Kramar

LyckligaPraliner sa...

Rätt beslut tycker jag också att det verkar som :) Du kan kanske göra den resan sen. Ha det gott i helgen hemma!

Kram Ann-Louise

Lina sa...

Jag halkade av en slump in på din blogg för några dagar sedan.
Jag vet inte exakt allt du varit med om, men förstår att det handlar om utbrändhet bla och därmed möten med Fk och andra inom vården. Jag har själv stor erfarenhet av att jag befann mig i en voltande bil vid 25-års ålder, 1999. Jag har nu skrivit en bok om detta som jag har valt att göra en hemsida om. Man kan ladda ner boken gratis där.
Adressen är www.smartgrans.com
Du kommer kanske känna igen dig i mycket i den vårdkarusell som finns och all kontakt med Fk och andra myndigheter, misstro och annat.
Läs gärna om du vill.

Ha en jättefin dag,

Soliga hälsningar
Lina

MyStory sa...

Du är klok som lyssnar på kroppen. Det tar tid att lära sig att göra det... hoppas din helg har varit fin!

felicia sa...

Tusen tack för länkningen <3 Sköt nom dig vännen min! Du är en så underbar persoon och jag älskar att läsa det du skriver ta hand om dig kram