fredag 17 februari 2012

tjabballa lalo



Detta blev en BRA dag! Trodde den skulle sluta i en förskräckelse när dagen började med att jag täckte köksgolvet i ett snötäcke av vitaminpulver. Sedan ringde ett viktigt samtal precis när jag var upptagen på toaletten. Okej tänkte jag, här är ribban för idag... men som tur var vände detta med att jag skrev ett blogginlägg, mediterade, sov en liten stund. 

Min syster kom förbi på en fika, sedan dusch och någonstans fick jag energi att damsuga upp snötäcket i köket och torka golvet när jag ändå höll på. Min dotter skulle ha lite förfest här hemma ikväll så det var roligt att glädja henne med en städning. Hon jublade  :) Jag har också fixat naglarna och ögonbrynen. 

Nu har jag myst ner mig i soffan med ett glas vin och ska bara må bra. Ungdomarna har lite festligt i köket och jag känner mig lite delaktig i stämningen, jag tittar på "på spåret" och det kunde vara mycket sämre. 

Imorgon ska jag måla, sortera papper och vika tvätt. 

Ta hand om er. 
Marie-Louise

Inga kommentarer: