fredag 10 februari 2012

Jippi!


Nu har mina böcker kommit! Nu ska jag läsa och förkovra mig under helgen. :) Tydligen stod det i Aftonbladet idag om riskerna för att få depression och dements och allt var det var om man äter LCHF kost. Då blir det slag på stora trumman, farligt farligt... men hallå. Alla våra folksjukdomar vi redan har på grund av den kosten hela marknaden rekommenderar, för att det är ekonomisk fördelaktigt, vad ska vi göra med dem? 

Jag kan alltså välja mellan den kosten som ger mig en lång lista av folksjukdomar som hjärtinfarkt eller diabetes osv. eller jag kan välja en kost som jag slipper sockersug av, jag blir lugn i magen och jag kan drabbas av att glömma hela skiten..... Jag tror jag väljer den sist nämnda i alla fall. (Detta säger jag, trots utebliven viktnedgång, bara av hälsoeffekter alltså. Jag ska nu ta mig igenom helhetsmetoden och se om jag kan få en viktnedgång också) 

Ha en skön fredag! 


3 kommentarer:

Monica sa...

Å hej å hå, här ska det läsas i helgen ser jag!
Det där med kost och motion är bra. Men som med mycket annat: med måtta...???
Önskar dig nu käre vän en skön helg!
Kram och vink från mig.

Susanne Löfgren sa...

Huvudsaken man hittar något som fungerar för en och som man trivs med! :-)) Önskar dig en fin helg! Varma kramar! :-) <3

LyckligaPraliner sa...

För mig skulle det skulle räcka långt om jag helt slutade med det som jag vet att jag mår ens lite halv illa/dåligt av. För mig innebär det inga mjölkprodukter, kaffe och godis för att göra listan kort. Bröd och pannkaka lägger sig som en degklump i magen. Har oftast ont i min mage. Men jag vet vad jag borde göra...

Kram Ann-Louise