fredag 24 februari 2012

Fredagsmys





och vila hela dagen. Jag har tagit hand om mig själv genom att läsa bok som jag köpte på bokrean igår. Väldigt trevligt med bokreor tycker jag. Gå och botanisera mellan alla gener och titlar, letar man så finner man godbitarna också. jag ska nog fortsätta titta på några reor när jag är i Göteborg. Boken jag började läsa verkar roligt och trevlig. Jag orkar inte långa stunder innan huvudet säger ifrån men det gör inget. Jag tar en kort stund i taget. Jag har även tagit hand om mig genom att laga god mat åt mig två gånger idag. Det kan kännas lite som överkurs, fick tipset om att laga mer och äta samma flera gånger och på det viset slippa stå vid spisen flera gånger samma dag. Men idag har jag bjudit mig själv på getostbiffar med sallad till lunch och kycklingfilé och sallad till middag. Biffarna blir lunch på tåget till Göteborg i morgon också. :) Senare blir det lite hallon, blåbär och grädde. 6 mål om dagen ska jag prova för att se om jag får igång ämnesomsättningen. Nu är det soffan och lite bok och tv som gäller resten av kvällen. Jag skulle ha färgat håret, men det hoppar jag över. Orken finns inte. Ha en skön fredagkväll alla goa! 


3 kommentarer:

Susanne Löfgren sa...

Önskar dig också en mysig kväll! =) Här är en bok som jag älskar: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197470902

Kram! :)

LyckligaPraliner sa...

Jag läser för lite...En gång i tiden "åt" jag böcker. Jag läste och läste, ofta långt in på nätterna. Men nu..ja jag vet inte vad det är för fel.

Jag försöker äta bra mat och vill ha grönsaker varje dag. Var sjuk i sensommar/höstas och min kropp måste få det nyttiga.Det du åt lät verkligen superdupergott!!

Ha en riktigt fin och härlig helg!

Kram Ann-Louise

LillaTuss sa...

Låter som om du varit riktigt snäll mot dig idag :)