torsdag 26 januari 2012

Paj kylskåp


vaknade jag till idag. Jag anande utgången redan för några dagar sedan men jag hoppades att jag skulle ha någon ängel som vakade över mig och förstod att det inte var läge nu att ge mig den kostnaden också. Men så var inte fallet, så från att planen var storhandling så blir det nu kylskåpsinhandling i stället. Det finns ingen anledning att köpa på sig mer varor som kräver en sval temperatur som jag inte kan erbjuda just nu, förutom balkongen då. Men det känns fel att införskaffa varor som kommer bli förstörda. Det blir att hanka sig fram med små inköp tills nya kylskåpet står på plats, trots att det är de små inköpen som holkar ur ekonomin. Rik har man väl aldrig blivit på att vara sjukskriven? Ja ja... det är bara att ta tag i dagen här trots ett tungt sinne. 

Inga kommentarer: