tisdag 10 januari 2012

Andningsankare a lá mindfulness

 är ett bra verktyg för att starta dagen på ett bra sätt. När jag vaknar sträcker jag på mig, drar tre djupa andetag och känner in hur luften går genom näsan och ner i magen och ut igen, sedan känner jag in kroppen. Hur känns det i kroppen, ingen värdering bara känna in om jag känner något speciellt. Sedan låter  jag ljuset få komma in i rummet och fylla mig med energi precis som andningen också gjorde. Sedan ner med fötterna i golvet och känn in att du jordar. Nu kan en ny dag börja.... :)
Andningsankaren kan vara lugnande när som helst på dagen när man känner att det av någon anledning blir lite mycket. Stanna upp och gå in lite i dig själv och andas och känn in hela vägen som andetaget går genom dig och ut igen. Jag mediterar även en gång om dagen och då använder jag också andningsankaret för att inte tänka på något annat, jag följer mitt andetag och känner in... 

Dagens Citat: "Vi måste utsätta oss för risker. Vi kan inte förstå livets mirakel till fullo
förrän vi tillåter det oväntade att ske." Paulo Coelho

2 kommentarer:

Monica sa...

"Roligt" att du "hittat" minfulness! Dena medod har jag talat mig grön för i mååååånga år!!!
Har du prövat på taktil massage? Kan även varmt rekommendera den.
Må väl och ha det gott.
Kram från mig. Tänker på Dig!

Ninja sa...

Ny blogg?