fredag 6 januari 2012

Mitt sanna jag...?






Idag har jag känt mycket i mitt inre. Vem är jag? Vad vill jag? Vem vill jag uppfattas vara? Att jag vill vara mitt sanna jag och sann mot mig själv i alla lagen är en självklarhet. Men om jag bollas mellan någon som jag är till yttre och en som finns där inne och som just nu är lite vilsen och vet inte vilken stol den ska sitta på, då är det inte lika lätt att vara sann mot sig själv. Jag inbillar mig inte att jag är den enda som känner så. Jag är helt övertygad att fler med mig slåss mot världen ibland och sig själv ibland. Men jag tog i alla fall kameran idag och tänkte om jag skulle läsa instruktionsboken och lära mig tekniken direkt eller om jag skulle fotografera med känsla. Det blev det sist nämnda, jag fotade från höger och vänster och hur som helst för att se hur det blev och bara av den anledningen att jag hade lust. :) Jag tog mängder av kort, vissa bättre och vissa sämre. Men tekniskt har jag ingen aning... då är de kanske urdåliga. Men med små steg framåt så kommer nog jag också fram till slut. Det viktiga är att lusten och glädjen finns, och den var närvarande hela dagen. 

Dagens citat: Tappa inte bort dig i strävan att vara någon annan. 

2 kommentarer:

Monica sa...

Jippi....så bra att du plockade fram kameran! Du vet väl om att du är en duktig fotograf?
Lämnar ett litet tänk: vackra tankar ger en vacker själ.
Kram från mig.

Monica sa...

Var tog min kommentar vägen?????