söndag 8 januari 2012

I dag valde jag en annan och bättre väg...


Till det här citatet drack jag mitt morgonkaffe och det gick rakt in i mitt hjärta:
 "Ta ingenting personligt. Inget som andra gör är på grund av Dig. 
 Vad andra säger och gör är en projektion av deras egen verklighet, 
deras egen dröm.När Du är immun mot andras åsikter och handlingar 
behöver Du inte längre vara ett offer för onödigt lidande."
// Don Miguel Ruiz
Efter gårdagens panikångest och tanke om att göra denna dag till något bättre så satte citatet lite mer fart på den idéen. Så dagen har innehållit en skogspromenad, mer på alla fyra, med kameran och sedan en promenad i solskenet över området. Sedan lite röj här hemma och på mig. Nu ligger jag med en filt i soffan och ljus tända och känner mig bättre till mods. Redigerar fotografierna från dagens krypande i skog och mark, riktigt mysigt.. Nu ska jag fortsätta med det och önskar Er alla en mysig söndagkväll. 

1 kommentar:

Monica sa...

Här har det inte krypits på alla fyra...jag har endast stått med mina 38:or på golvet några timmar...sedan soffan, god bok, filten och en sprakande brasa. Men vad skööönt och det var vad jag behövde i dag.
Tänker på dig och kram från mig.