tisdag 21 februari 2012

Utflykten




med föräldrarna idag blev så där superhärlig. Jag låg på magen i snösörjan och fotade i ren glädje. Jag njuter verkligen i stunden, jag bryr mig inte så mycket om vad som komma skall. Jag vet att jag kommer att njuta av våren, men jag tänker inte så mycket på det just nu. Jag njuter av dagen idag och det var verkligen en trevlig dag. Solen värmde, snön glittrade och smälte. Kaffe smakar alltid gott utomhus och det gjorde det även i dag. Äggmackan mina föräldrar bjöd på bidrog till att det blev en riktig mysfika. Jag fotade mina föräldrar och de log så där fint, jättefina kort blev det. Jag har lagt ut dem på min fotoblogg. Jag ska nog prova att göra dem i svartvitt också.

När jag kom hem var jag blöt hela jag, jag fick byta om och dra på mig filten så jag blev varm. Trots att solen värmde och det var härliga 5 plusgrader så blev jag fryssen av de våta kläderna. Jag hade inte kommit åt istapparna under bryggan om jag hade fegat ur och inte lagt mig på magen. Man får lov att offra sig för konsten och glädjen ibland. 

Nu på kvällen har mina barn och jag njutit av en god LCHF lasagne med köttfärs, zucchini och getost. Mums, vilken smak getosten gav. Det räcker till imorgon också så lunchen är räddad. Efter det avnjöt vi en wienersemla på självaste semeldagen. Det var både mandelmassa och vaniljcream i den och kakao pudrat på grädden. Ni förstår ju själva att det var omöjligt att inte njuta. Ibland ska man njuta. 




7 kommentarer:

messan sa...

Här hos mig blev det ingen semla men jag tittade på när maken åt en...inte så att det var synd om mig ville bara inte ha en.
Vilken mysig utflykt ni varit på och äggmackor låter lockande faktiskt mer än semlan:)
Ha en fin kväll!
Kram

LyckligaPraliner sa...

Vilken härlig dag! :) Jag som bara är lite kaffefantast tycker att det blir mycket godare ute. Det doftar så underbart och jag suckar av välbehag. Har inte ätit semla idag. Tål det ganska dåligt men jag tycker heller inte att det smakar särskilt gott. Jag äter annat gott istället.

Letar din fotoblogg. Är den här någonstans? Har jag missat den tro? Måste leta vidare :)

En fin onsdag önskar jag dig!

Ann-Louise

Anonym sa...

Ann-Louise, till höger finns en ruta där det står mina bloggar, där har jag länkat till min fotoportfolio som är min blogg. :) Jag håller med dig, jag tycker det räcker med en semla om året. Och den njuter jag faktiskt av, men mer är jag inte sugen på. Igår när dottern köpte wienersemla så blev det en glad överraskning också, för den var inte lika söt som den med stora söta vetebullen .

Marie sa...

En liten hälsning så här på onsdagen. Ledig lugn skön dag. Håller mig inne för ute är det grått och regn. Maken ringde just och talade om att "det är skiiiithalt på vägarna nu när det regnar på den frusna vägbanan, så håll dig inne så jag inte behöver oroa mig". Kärlek, eller hur :-)
Vilken fin header du har nu. Vårfeeeling!!! Ha en fin dag.

messan sa...

Att vara här och nu är det viktigaste och jag har också blivit så mycket bättre på det efter att jag blev sjuk. Du verkar vara duktig på att leva i nuet och njuta av just det.
Jag förstår att du är lite avunsjuk på din dotter:) det är jag med. Florist är ett så levande och konstnärligt yrke och jag har blivit mer och intresserad. Tänk att gå på en sommaräng...doften och alla färger..det är livet det.
Tack snälla du för Lycka till hälsningen! Nu önskar jag dig en harmonisk onsdag. Kram

LillaTuss sa...

Svar: Önskar det bara var jobb och kurs. Men varannan tisdag har vi även handledning på jobbet. Den är mellan 13 och 14.30. Sen en andhämtning för att dra till kursen 15.30-18. Jag har flera gånger undrat om jag verkligen är den enda som jobbar heltid på den där kursen. Hur hinner folk? Jag vill ju att det ska komma naturligt att hitta tid för "träning". Blir bara stress och kaos av alla hemläxor. Tack för att du bryr dig och peppar/Kram Hulda

Anonym sa...

Tack fina Marie, och vi håller oss inne. Kärlek absolut, från mannen som ringer och bryr sig om. Kram kram