måndag 20 februari 2012

Jag Väljer Kärlek Idag


Kärlek till mig själv och att jag kämpar ....
Kärlek till ljuset som fyller mitt rum när jag vaknar på morgon och får mig att le och känna förväntan inför dagen. Kärlek till livet som har varit bra och kommer bli det igen trots några tunga år. Kärlek till släkt och vänner som berikar mitt liv med deras närvaro och omtanke. Kärlek till mitt kreativa jag som älskar att skapa, om det inte är en tavla eller fotografi så kan det vara att skapa en mysig känsla här hemma med inredning. Kärlek till mina barn, så klart, som dagligen berikar mitt liv. Kärlek till vår mänskliga konstruktion som är utrustad med sinnen så vår stund här på jorden blir så mycket rikare genom hörsel, syn, smak, känsel och lukt. Kärlek till vår vackra jord som består av vatten och grönska. Vad vore vi utan vatten? Ingenting! Jag känner lika stor kärlek till vattnet som jag dricker och släcker min törst (stordrickare av vatten) som att känna havet omsluta mig vid ett bad som snön som faller från skyn och gör att barnasinnet väcks till liv och klär vår jord i vit vinterskrud. 

I´m In Love! 
Ha en bra dag.
Marie-Louise

5 kommentarer:

LillaTuss sa...

Du skriver verkligen så jag nästan känner hur du känner. Idag försökte jag scanna. Gjorde det faktiskt på min promenad till jobbet. Får alltid så ont i benen när jag går... men så tänkte jag på vad du skrev. Jag försökte blåsa ut det onda, och det gjorde i alla fall mindre ont! Så idag har jag haft en bra dag//Kram ♥

Anonym sa...

Vad härligt att höra. Kram kram ... jag har inte kommit ut på en promenad idag. Jag är snurrig och vimsig för medicinbyte så jag har vilat idag.

Ninja sa...

Vi har mycket att vara tacksamma över....

Monica sa...

"Bara" ordet KÄRLEK gör mig så glad. Ett av det vackraste orden jag vet.
Tänker på dig och var rädd om dig.
Kram kram och vink.

Susanne Löfgren sa...

Kärlek och ljus till dig min vän! :-) <3