torsdag 16 februari 2012

och här sitter jag och duger...



... och det är min aktivitet idag. Jag ska sitta och duga utan att göra någonting, inte läsa någonting, inte leta efter verktyg att göra mig frisk. Igår fick jag en fin kommentar, på mitt inlägg, om att jag hade kommit en bra bit på väg och att jag faktiskt tog framsteg hela tiden trots att jag inte ser dem. Kraven måste sänkas! Jag ska vara glad över att jag kommer upp varje dag, jag ordnar mys åt mig själv. Jag läser och skriver... var nöjd! 

Jag har köpt två konsttryck av Livskrafter, den ena ser ni i bakgrunden på bilden. "Och här sitter jag och duger" Den är så snygg, fin, klok och nyttig för mig! Så mitt mål idag är alltså att sitta och duga. 

En annan god vän till mig sa här om dagen att "det verkar som du vill göra dig illa" och "att du söker det som kommer göra dig illa" Två sååå nyttiga kommentarer. Jag tar åt mig, vet att det ligger mycket i det han säger och jag förstår att så är det. Men vet inte varför jag gör det och söker det. ... Jag har ingen plan på att lösa detta idag heller. Utan nu får det vara bra! 

Ha en bra dag alla goa.
Marie-Louise

4 kommentarer:

Monica sa...

Vännen, sååååå förståndig du skriver! Du är jätte duktig, glöm inte det!
Tänker på Dig och kram från mig.

Ninja sa...

Fina tankar...kloka och analyserande. Och fina koppen har åkt fram....bara det finaste duger när man sitter och duger :)

LyckligaPraliner sa...

Det tycker jag var det klokaste jag läst idag -"Här sitter jag och duger"... Det är en mycket fin känsla att få känna, att kunna känna att man duger och även när man faktiskt inte gör så mycket. Många känner att de aldrig duger och är tillräckligt bra.

Du har skrivit flera så bra inlägg och imorgon ska jag läsa mer ordentligt. Nu går mina ögon i kors av trötthet. Ska nog göra mig själv en tjänst och krypa i säng. Hoppas på att få sova gott inatt. Hoppas att du också får göra det!

Kram Ann-Louise

Elisabeth sa...

Bra att du tar dig tid att duga.Det behöver vi alla ta oss tid för, att bara sitta och duga. Vilket klokt inlägg!