onsdag 13 mars 2013

I Moving On And All Because Of You (And Me)




Våren 2009 låg jag i skilsmässa och det var dags för melodifestivalen.  Jag fick denna underbara låt sjungen för mig. Jag kände styrkan komma till mig och samtidigt som tårarna rann ner för mina kinder kände jag en stor kraft ta plats inom mig. I moving on! Jag ska börja leva mitt liv för mig och jag låter inte tvivlet ta plats. 

Nu våren 2013 och 4 år av kämpande, dels bearbetning av skilsmässa men också att kämpa mig igenom min sjukdom och och hitta hem till mig själv, nu som ensamstående mamma. Då äntrar en annan person scenen på melodifestivalen och budskapet går rakt in i mitt hjärta och själ igen. Tårarna rinner och jag får ståpäls. All because of YOU! Robin sjunger för mig, han sjunger mina ord. Jag överlever allt om så himlen skulle ramla ned och det på grund av YOU (i detta fall Tina P Jönsson men också på grund av mig själv)



Som högkänslig betyder musik, texter, ord mycket. Det går rakt in i min själ och talar till mig i budskap. När jag senare fick se hur Sarah går fram till Robin, kramar om honom och lyfter honom i luften efter att Robin vunnit. Då ger det mig budskap om att nu är cirkeln sluten, nu är det jobbiga förbi och jag går mot en ljus framtid. Jag reser mig och jag fylls av glädje, kärlek och styrka. Tack Sarah, Robin, världen, änglarna för att ni ger mig det jag behöver på min resa genom livet.

Just nu har jag en konflikt att lösa, dvs jag är inte riktigt framme, men när den är över ska jag skrika ut min glädje. Så länge får Robin sjunga för mig och han gör det såååå bra. 

Ta hand om er och kom ihåg att Andas

5 kommentarer:

thejeanettishway sa...

wow! word ♥ heja dig M-L :)

Anna-Karin sa...

Det är bara du själv som vet vad som är bäst för just dig. Ingen annan.

Härligt med sångerna och hur du kände när du lyssnade till dem!

Kram
Anna-Karin

Lisbeth sa...

Så Underbart Marie-Louise. jag vi behöver hjälp, och så fint att vara igenom och se fram emot det som blir Bra, avslppnat, vila, kreativitet och Lugn. all Kärlek till dig.

Anonym sa...

"Don't give up on me now"

http://www.youtube.com/watch?v=RoHxAQcz_0w

Ann

tankar från mitt fönster sa...

Skönt att läsa att du är på väg och ser till att ge dig själ det som är bra för dig.
Önskar en skön och rofylld helg!
kram