söndag 19 augusti 2012

En Dag Att Minnas



Vilken härlig dag jag har haft idag. Fyllt på sinnena med massa naturupplevelser. Vatten, båtar, vågor, skogsstigar, träd, svamp, får, näckrosor, bryggor, ängar, vass och trollsländor. Att jag sedan gick upp och ned för backar i het sommarvärme i tre timmar med infektion i kroppen, det är en annan femma. Dyngsur var jag när jag kom hem och förhoppningsvis kommer jag sova skönt i natt. Att ha trevligt foto- och samtalssällskap gjorde inte dagen sämre.

Jag har idag gjort en konkret lista här ovan om verktyg som hjälper mig i mitt liv som högkänslig. För den som känner att den söker tips hur ni ska klara vardagen bättre, kan gärna ta en kik där.

Jag har nämnt tidigare att jag har haft två förfrågningar som jag har arbetat med som har handlat om mina fotografier. Nu kan jag med glädje berätta om den ena. Den 26 september kommer tidningen Ascala ut i handeln och där i finns en artikel om mig och min högkänslighet. Några av mina fotografier är också med. Här finns länk till tidningen www.ascalashop.se och webbshop hittar ni också där. Riktigt kul att jag blev tillfrågad och jag ser fram mot när tidningen kommer ut.

Ta hand om er och glöm inte att Andas


2 kommentarer:

Pirjo engström sa...

Vad skönt det låter Marie-Louise! :-) Hoppas att du har tröttat ut dig av alla dina intryck så att du sover gott inatt :-) Roligt med tidningen också...det är inte alla som får en sådan chans :-) Du är så duktig! Godnatt och sov gott! Dröm vackra drömmar :-) Kram! <3

LillaTuss sa...

Först ett stort grattis till att du blir lyssnad på och dessutom får visa upp dina vackra foton :)

Din dag igår... såna dagar är viktiga och snart kommer "bevisen" på min blogg om min microsemester där jag försökte tanka energi