måndag 9 januari 2012

Jag halkar omkring i livet...


som på en isspegel. Men jag kämpar i alla fall och jag inbillar mig att det är positivt. Igår och idag har jag börjat planera dagen och sedan försökt hålla planen. Det ger mig två positiva utgångar genom att göra så. Dels att få lite struktur och meningsfulla inslag i min vardag så som meditation och motion men också att öva mig i att om dagen inte faller ut som planerat så är det bra i alla fall. Jag får träna mig i att lagom är bra och att kroppen ska lyssnas på. Väldigt nyttigt för mig med mitt "duktigt-flicka-syndrom. Jag får också öva mig på att göra det som är planerat och inte mer bara för att jag kanske har energi, jag doktorerar alltid på det jag påbörjar. Läsa böcker om mindfulness, träna, fotografera, blogga, undervisa, ja vad som. Sedan finns en stor chans att jag tröttar ut mig själv och sedan blir det inget mera. Nu försöker jag tänka, nu är det bra. Nu slutar du för idag. Träna, träna, träna... 
Jag kan bli fascinerad av att det "verkar" som andra har så lätt att leva livet medan det är oerhört svårt för mig och vad är det som gör skillnaden? 

Dagens citat: "Din hälsa är din framtid" 

2 kommentarer:

Monica sa...

Kära vän, alla har vi våra problem! På ett eller annat sätt....Ingen är perfekt!
På med broddarna på skona och ut i halkan!
Var rädd om dig och kram från mig.

Anonym sa...

Ojojoj, du är långt ifrån ensam men kan förstå känslan du bär på. Många är säkert också rädda för att det nästan smittar för när jag gick ner mig första gången då försvann fler s.k väninnor... Dom har jag ingen kontakt med alls idag och lika skönt är det. Ta hand om dig och lyssna på din kropp!! Kram