onsdag 4 januari 2012

Vilken start på nya året och veckan....


..tre underbara träffar har veckan inletts med. Tänk vad lite vänskap och omtanke kan göra med ens inre. Jag tackar mina vänner för dessa trivsamma stunder. Varje möte gav mycket positivt input för min del, både när det gäller min hälsa och min framtida yrkesbana. Min ena väninna och jag planerar att skriva en bok, detta projekt ser jag mycket fram mot... väldigt spännande. Vi satte arbetsplanen i verket idag och jag ser nu fram mot hur projektet kommer framskrida. Två av vännerna kommer nog bli träningsvänner, den ena med promenad och den andra med afrikansk dans. Ser jag också fram mot mycket. Den tredje har samma diagnos som jag och kommer vara en ovärderlig skatt att bolla mina idéer om hur mina framsteg ska se ut. Jag har redan nu fått tankeställare från henne om träning och massa andra prestationskrävande uppgifter. Det är bra om man kan påminna varandra när man blir hemmablind.

Dagens citat:
"Change is the essence of life...
Be willing to surrender what you are
for what you could become.."

1 kommentar:

Monica sa...

Nä men...är det inte Du med stort D som är åter i rymden????? Så GLAD jag blir över att se att du "finns"....jippi, jippi...(har kvar bilden av den söta flickan...du vet) den som du tyckte sååå mycket om! Varje gång jag sett på den bilden, har jag tänkt på Dig! Välkommen till "livet & glädjen att leva i nuet".
Ja, jag har varit riktigt sjuk(mannen också)Men har nu börjat se ljuset och sega tanter ramlar inte av pinn så lätt....*fniss*...
Var rädd om dig min käre gamle vän!
Många, många kramar från mig.