tisdag 27 mars 2012

Kameran Fick Föreviga Små Underbaringar








Att våren är här i Mälardalen kan jag lätt konstatera. Ljumna vindar idag och det växer så det knakar i skog och mark. Jag hade svårt att gå in idag. Dag fyra på min plan har varit alldeles underbar. Vilken dag! Jag har promenerat och gått och promenerat och gått igen... joggat lite lite ... bara för att känna av hur det kändes. :) Visst har jag en dröm om att kunna springa spåret, men det är en stor utmaning att komma dit. Jag är nöjd om jag kan "powerwalka" med stavar i en bra takt. Men vi får se... 


Jag har hittat nytt liv ute idag som ni ser och kameran fick föreviga dessa små "underbaringar." Jag hoppas att ingen tog illa vid sig igår när jag skrev att jag inte behöver någon än mig själv att förgylla min dag. Jag menar inte på något vis att jag inte behöver människor i min omgivning och att ha kontakt med vänner och nära och kära. Mitt utgångsläge har varit att jag har varit väldigt ensam och tänkt att jag ska göra det och det när jag har någon att dela livet med. Jag har på vägen insätt att jag kanske aldrig kommer träffa någon att dela livet med och ska jag sitta och vänta på om... Livet passerar redån och jag tittar bara på. Nej, jag måste inse att jag kan få ett bra liv och bra dagar bara av mig själv. Där av denna kommentar igår. 

Jag känner att jag kan få bra dagar bara med mig som sällskap och jag gillar det. Men det är självklart att sällskap förgyller tillvaron. Man ingen kan sitta och vänta på något och skylla på att jag kunde inte göra dittan eller datten för jag hade ingen att göra det med. Sådan ursäkter vill jag i alla fall komma ifrån .

Jag kan själv och jag gör själv... och jag mår bra av det. 

Nu ska jag hjälpa min dotter med skolarbete, sedan ikväll väntar en tjejkväll med massage, nagelfix och ansiktsmasker. Dottern åker bort i morgon några dagar, så vi passar på att njuta tillsammans ikväll. 

Viss oro finns i kroppen då jag har sagt hejdå och önskat lycka till, till min syster som åker till sjukhus idag och ska operera sig imorgon. Men allt kommer bli så bra... det känner jag på mig och jag har en vision som jag talade om för henne idag. 

Vi ska fjällvandra tillsammans om några år... <3 
Ta hand om Er och glöm inte att andas. Ni är värdefulla för mig <3


11 kommentarer:

thejeanettishway sa...

din underbaring på tredje bilden ser ut som en tupp :)
jag jobbar med att trivas med mig själv. att inte dränera mig själv på energi.
att hoppa städning när jag har ont i huvudet - som idag.
förr städade jag nästan tills jag dog.
visst, det är jätteskönt med rent - men nu går hälsan före.
kram till din vackra och sååå njutbara blogg - mkt värdefull för mig och många andra ♥

Anonym sa...

Vad bra att du känner efter idag och att du väljer dig själv före städning idag. Hurra för dig. Kan bara blir bra... <3 tack fina för att du gillar min blogg.

Anonym sa...

SÅÅÅ fina bilder och vackra ord:)
Vill du ha lite sommar inspiration kan du kolla in min blogg
http://inredningsvis.se/inspiration-utemobler/

ha en supersskön vårvecka

LOVE Maria på inredningsvis

LillaTuss sa...

Vilken fantastisk kamera du har som kan fånga så små vackra detaljer ♥

Byronesse sa...

Härligt Marie-Louise! Du skrev igår hos mig att springa kunde du bara inte...det tog minsann inte lång tid att överbevisa dig själv:-) Powerwalk är lika effektivt och troligtvis mer njutbart så gör det du gillar bäst. Jag älskar dina fina bilder på allt nytt liv naturen bjuder på. Jag förstod vad du menade med det du skrev igår om att klara dig själv och jag önskar att jag kommer så långt som du en dag i förlikningen i att vara ensam med mig själv och trivas. Självklart behöver vi har jag ett ansvar att se till att ha folk omkring mig men kanske inte tvunget känna att jag behövs av någon annan för att vara lycklig. Det är väl den där längtan efter tvåsamhet och allt man ska göra som du skriver om som jag vill ha...:-)

Kram och ha en fin kväll!
Emma

MyStory sa...

Jag tycker du är helt fantastisk som lyckas se så positivt på allt möjligt! Lite avundsjuk blir jag allt på dig över att våren har kommit så långt hos dig ;-) Hoppas du får en helt underbar kväll!
Kram

Susanne sa...

Jag bara njuter av text och bild. Så underbart och fantastiskt och så härligt positivt. Känns som att du kommit en bra bit på väg. Kram

Anonym sa...

Men det kvinnliga i kroppen så blir jag lite tårögd när jag läser era kommentarer. Det värmer så, och jag skulle inte vara här om det inte var för att jag bloggar/reflekterar över det jag skriver och era värdefulla kommentarer.

Ja, jag njuter mycket nu och ser mycket positivt och lägger allt annat åt sidan efter att jag har funderat över om det är något jag behöver lägga energi på. Oftast är det så att jag inte behöver lägga energi på det negativa. Men jag har kämpat... kämpat... kämpat och jag fortsätter göra så... för jag vet att det kommer komma dagar då jag saknar tvåsamhet så att det skriker i kroppen.

Men en dag i taget. kram

Ninja sa...

Vad härligt att få vara ute med kameran....jag har haft en innesittardag idag....

messan sa...

Visst blir man så glad av allt som finns här hos oss nu och dina kort är så underbara.

Varma kramar

Vida sa...

Vilka underbara bilder, härligt med vår.. du är en skicklig fotograf, det är en sak att se men en annan att fånga..

Varmaste kramen från Liv som läser ikapp på bloggarna