torsdag 1 mars 2012

Idag Vankas Det Fest


och alla som är kräkmagade rekommenderar jag att inte läsa vidare. Jag vaknade till en sådan där dag ni vet som gör att man tänker... Jaha, blev det en sådan här dag idag. När man istället ville hoppa upp ur sängen och  känna förväntan till i kväll då festligheterna ska gå av stapeln. Min svåger fyller 50 år och han har funnits i mitt liv sedan jag var 12 år gammal. Det här är något stort att fira. Jag kommer lägga ut tavlan som  jag har målat till honom senare i kväll. Den är personlig och innehåller delar av hans personlighet och hans intressen. 

Då till mitt uppvaknade, jag fick börja med ett ryck och springa till badrummet, väl där var jag och golvet indräkt i röd kroppsvätska om ni förstår vad jag menar. Jag fick således börja morgonen att skura mig och delar av lägenheten ren av en järnluktade röd sörja. Detta fenomen har jag från början haft ungefär varannan gång vid det regelbundna kvinnliga besvären som dyker upp med 28 dagars mellanrum. Men nu har det börjat bli varje gång. Detta är inte nog, med denna syndaflod kommer alltid en värk i huvudtrakten som lägger sordi på resten av dagen. Spelar ingen roll hur mycket bedövningsmedel av tablett och dryckesform jag häver i mig. Den är bestående under resten dagen. 

Jaha, under dessa tragiska omständigheter ska jag alltså samla ihop mig och bli taggad för att göra mig snygg och gå på party..hm... tricki business. Jag har också blivit tillfrågad att vara kvällens fotograf, vilket är ett hedersuppdrag och det vill jag ska resultera i ett fint minne så klart. 

Men som någon klok kvinna sa; "idag blev det så här och det är helt okej det också".  Med den inställningen ska jag göra det bästa av denna dag också. 

5 kommentarer:

Maria Helander sa...

Nej hu vad jobbigt! Känner igen det där. Men det har blivit mycket bättre sen jag började med progerteralkräm dag 16 - 28 i cykeln.
http://www.biobody.se/55-progesterall.html

Hoppas att du år en kalaskväll i alla fall. Och när man känner sig risigt, så är det ganska skönt att ha en kamera framför ansiktet.

Stor kram
/Maria

Anonym sa...

Tack Maria för tipset, ska jag kolla upp.

Ninja sa...

Hmmmm.....inte bra, när du ändå kollar, be dem kolla TSH också för säkerhets skull.

Viktkamp sa...

Isch aldrig roligt med röda faran :(

MyStory sa...

Inget roligt uppvaknande du fick! Hoppas du fixar kvällen trots allt :-)