torsdag 12 januari 2012

Något fattas mig...

..handen! En hand som stryker längs ryggen i ett ögonblick, handen som söker min och ger tröst och värmer en kall dag. Handen som höjs i en hälsning av glädje att se mig. Handen som hjälper när tyngden är för tung. Handen som smeker kärleksfullt över kinden eller torkar bort en tår. Handen som känns så bekant i mörkret och flätar sig med min hand. Handen som sträcker fram en rykande varm tekopp en tidig morgontimme. Handen som släcker lampan i natten för att sedan stryka sig runt min kropp för att tryggt hitta sin välbekanta plats. Handen som ger mig kärlek i alla sin handling.

Detta inlägg skrev jag faktiskt redan december 2010, men jag känner fortfarande denna saknad så jag vill publicera detta inlägg igen. 

Dagens citat: "Herre, skydda våra drömmar, för drömmen är ett sätt att be. Gör så att vi, oberoende av ålder och omständigheter, klarar av att hålla hoppets och uthållighetens heliga låga tänd i vårt hjärta" Paulo Coelho

Inga kommentarer: