torsdag 26 januari 2012

Barnasinnet



Nu är det slut deppat över söndriga kylskåp! Vad gör du för att behålla barnasinnet? Hur leker du? Och vad får dig att skratta av glädje så tårarna rinner utför kinderna? 

Det är viktigt att vi inte glömmer bort att vara barnsliga ibland. Jag håller mig ung i mitt arbete som pedagog. Gemenskapen med eleverna gör att jag alltid får spontana lek- och skrattstunder. Det är viktigt att kunna bjuda på sig själv som pedagog och visa mitt rätta jag, att jag inte är felfri på något sätt och att jag kan göra bort mig och skratta åt det tillsammans med mina elever. Jag kan vara lekfull när jag är kreativ och skapar och jag kan vara lekfull i vatten och naturen tillsammans med mina barn. Snö väcker barnasinnet och lekfullheten i mig, åka på påse nedför en backa är en av de roligaste saker jag kan tänka mig. 


5 kommentarer:

Monica sa...

Barnasinnet, ja se det skulle jag inte kunna leva utan! Jag är ofta en riktig "busa" och bjuder mycket av mig själv till andra. Ett gott skratt förlänger livet sägs det? Har jag inget annat att skratta åt brukar jag skratta åt mig själv- det kan bli riktigt roligt.
Kram & vink från mig.

Anonym sa...

Det har jag förstått Monica. Att du har barnasinnet kvar :) Jag kan tänka mig att du blir som en busig liten flicka ibland. Jag med :) Ha en bra kväll. kram

Ninja sa...

På min arbetsplats har jag möjlighet att ha barnasinnet kvar :)

Anonym sa...

Ja Ninja, jag har förstått att du har ett kreativt och skapande yrke? Eller har jag fel? Krsm

Ninja sa...

Sedan rider jag fortfarande ett barnaintresse som sitter i....