måndag 19 december 2011

Förberedelser och förkovring



Idag har jag börjat slå in mina klappar till min hjärtan. Jag suger lite på det och tar det lugnt, inget jäkt och stress. Jag vill inte kasta ihop det och sedan har jag glömt vad som är i klappen. Jag får se efter att jag har slagit i alla om det är något som måste kompliteras. :)
Jag har också förkovrat mig i boken ovan. Den vill jag rekommendera till alla som lätt styrs av sina tankar och tar detta som "sanningen". Boken lär dig strategier om att ifrågasätta dina tankar och om dessa är sanningen eller om det är din "sanning" och hur detta kan hjälpa dig att acceptera livet som det är och inte göra din vardag till något som den inte är.

Dagens citat:
"Your children need your presence more than your presents." (Jesse Jackson)

Inga kommentarer: