onsdag 14 december 2011

En dag med syster.







En dag i inspirationens och vänskapens tecken blev det idag när jag och min syster åkte till Erikslunds shoppingcenter. Hon skulle köpa julklappar och jag vara med som sällskap. 
Jag började min dag med ett ryck av att telefonen ringde och min syster undrade just om jag ville fördriva dagen med henne. Det gjorde att jag hoppade in i duschen och väl där insåg jag att jag inte hade vaknat i mindfulness tecken. Om man vaknar med mindfulness i sina tankar så börjar man lugnt och fint och känner in hur kroppen känns och andas lite och tar in ljuset och sträcker lite på sig för att sedan stiga upp och det gör att dagen börjar bra. Nu fick jag lugna ned mig och samla ihop mina spretiga tankar som stod åt alla håll, precis som mitt hår och lugnt och fint försöka föra tankarna och mitt inre till känslan av att schamponera mitt hår. Väldigt bra övning för den delen, när man börjar med mindfulness. Känn in hur det känns när du masserar ditt hår och hårbotten, lukta och använd alla sinnen där och då och fokusera bara på att tvåla in dig och ta tillbaka tanken om den fladdrar iväg. 
Väl genomförd morgondusch och annat bestyr som behövs för att ge sig i väg till shoppingcentrumet så mötte jag upp min syster avstressad och lugn. Dagen var räddad... 
Vi hade en lugn och trivsam dag med lunch och som avslutning en välbehövlig fika i sköna fåtöljer. Kaffelatte med ett hjärta helt i mindfulnesstecken. Inspirationen kom från alla intryck jag fick bara att vara med... tror inte jag är helt klar med julklapparna ännu. Får ta mig en funderare till. :) 
Väl hemma så avslutade jag dagen med en välbehövlig promenad med vännen A, ni såg väl bullen jag satt i mig här ovanför. Den var lika god som den ser ut. :) En rask promenad senare sitter jag här nu och känner att en stunds meditation skulle vara behövligt nu. Varva ned, smälta intryck och landa... 
Så jag avslutar här med tanken om en stund med mig själv och till kvällen kommer bästa L och myser med mig. En bra dag!

Dagens Citat:
"Under miljoner år återskapade cellerna sig exakt likadant, Tills en av dem gjorde fel. Och därför kunde någonting förändras i den oändliga återskapelsen. Det var ett misstag som satte igång världen. Så var aldrig rädd att göra fel." (Paulo Coelho)

Inga kommentarer: