torsdag 22 december 2011

Tankar som styr.....


... och gör dagen till något som den inte behövde vara. Jag vaknade på gott humör och hade en plan för dagen med ett lite besked gjorde att alla planer vändes upp och ned. Humöret förändrades direkt med mina negativa tankar... jag fick nästan katastroftankar och kroppen reagerade på det. Pulsen steg och jag fick tungt att andas. Men med råd från några vänner, så ringde jag några samtal och allt vände till en bra dag igen. Jag fick tänka om men det var ingen katastrof som mina egna tankar ville styra in mig på. Jag brukar undvika att ringa samtal, det är något som tar mycket energi från mig. Men igår läste jag en blogg som påminde om att ibland tar det mer energi att gå i ovisshet, så med detta i minnet så tog jag tag i saken och sparade energi. :) Bloggen som jag läste vill jag rekommendera : http://www.mariahelander.se/

Dagens citat: 
“Så roligt att se er" sa Puh glatt till de stora snöflingorna som singlade förbi.
"Ni kommer precis lagom till jul. Och om man ändå måste komma lagom till något är jul något ovanligt trevligt att komma lagom till.” (Nalle Puh)


Inga kommentarer: