måndag 2 april 2012

Rörelse & Liljekonvaljer



Vad har ni gjort idag mina vänner. Jag hoppas ni inte har andan i halsen eller andas ytligt högt uppe i bröstet. Ta en liten stund och känn efter vart ni har andningen. Ner med den i magen om den inte är där. :)

Jag ger mig själv en blomma idag och ni får en också för att ni är så goa och fina med era kommentarer hos mig. Jag har tvättat soffklädseln och klädseln sitter på soffan igen, det grejade jag själv. Ett litet träningspass men fy skam den som ger sig. Sedan joggade jag en stor den av rundan idag... Men hur underbart kan det bli? Djupandning efter det sedan har jag duschat, varit med mina föräldrar och köpt blomma till min syster och sedan åkte vi till henne och välkomnade henne hem efter operationen.

Hon var hur pigg som helst och så glad så det strålar om henne. Hon hade redan varit ner på stan och köpt en vårjacka, hon är väl en kämpe.

Nu vilar jag i soffan efter en dag med rörelse och aktivitet hela dagen. Och jag är supernöjd. Jag passade på att fota lite blommor på blomaffären när jag ända var där. Jag hade inte kameran med mig så det fick bli med mobilen.

Tänk snart står liljekonvaljer i skogsbackarna och doftar så ljuvligt. Visst det är ett tag kvar och jag har inte bråttom till det, jag njuter med det som är nu. Men det står inte på. Jag är sugen på att fotografera med kameran, får bli i morgon, det är några dagar sedan nu.

Jag har lyckats fått lite rutin i vardagen och det var en första mål för mig och nu är målet att hålla strukturen. Näring regelbundet, rörelse, vila, andning, och något som jag tycker är roligt.

Kram på er mina goa, behöver jag påminna om att andas? :)


5 kommentarer:

LillaTuss sa...

Hoppas jag inte missar liljekonvaljstället jag vet om som är översållat om man kommer i tid

LyckligaPraliner sa...

Jag har både hunnit slappa lite, handla, göra ärenden, hälsa på en kompis, laga mat, läxor med barnen och det roligaste - Vunnit ett armband, kulpåsarna kom och fått de finaste presenter man kan tänka sig. Presenter som betyder mycket för de är valda med hjärtat till mig och barnen. Fast allt det där vet du ju redan ;)

Tack snälla du för dina kommentarer hos mig. Jag läser och sparar dem i hjärtat :)

Ann-Louise

Monica sa...

Tack för den vackra buketten av liljekonvaljer! Den behövde jag idag! Tänk vad de luktar gott!
Glad att du är vid gott mod!
Var rädd om Dig! Kram & vink från mig.

Josefine sa...

Liljekonvaljer är jättefina! Vi plockade alltid sånna när jag var mindre och hälsade på min gamlefarmor :)

Jag skulle vilja tipsa dig om min sida där jag säljer smycken i silver, www.jvalleytwig.se , just nu 10% rabatt dessutom. :) Kika in där och hitta din favorit inför sommaren vettja!

Kram!

Kvinna i medelålderns tid sa...

Vad glad jag är att du hittade mig!! Hoppas att vi kan ge varandra energi, det känns så när jag tittar här hos dig. Jag stannar!
Kram