onsdag 11 april 2012

Upp Som En Sol & Ned Som En Pannkaka


 Idag har det varit en dag med stor trötthet. Man kan liksom inte vara på topp jämnt och det här var inte min dag. Jag har tänkt mycket på mitt inlägg i morse. Jag reflekterar mycket över det jag skriver. Jag har ont i käken och huvudet, det beror nog på att jag inte kunde sova i natt. Det gick runt i huvudet på mig kring detta att jag har så lätt att falla i gamla mönster.

Nu tycker jag inte att jag riktigt har fallit i gamla mönster, bara lite. Jag är väldigt medveten om att så skulle kunna ske om jag tillät det. Men nu gör jag inte det.

I alla fall så kan man tycka att jag är väldigt tråkig när jag märker, när jag sitter och samtalar med mina föräldrar och min syster hemma hos mina föräldrar, att jag längtar hem till min egen soffa och min tysta lägenhet. Varför gör jag det? Egentid och min lägenhet finns alltid kvar. Eller hur?

På inget sätt vantrivdes jag, snarare tyckte jag att vi hade väldigt mysigt. Där av min undran i större grad. Ja ja, jag behöver inte förstå allt.

 När jag var hemma och vilade så kom min dotter hem och hon hade dessa underbaringar med sig hem. Hon går floristutbildning men hon tar sällan med sig arbeten hem. Glad blev jag i alla fall och började fotografera på en gång så det stod härliga till. Det gäller att använda dagsljuset så länge det finns, jag anser att det blir bäst ljussättning i alla lägen. Jag njuter av hennes utförande, doften, krispigheten och hur jag kan få till bilderna. Så nu mår jag lite bättre, hehehhe.. Lite kreativt arbete senare så mår jag en uns bättre och nu ska jag vila, äta och bara vara. Vi får se när huvudvärken tänker ge sig iväg.
Här finns mer bilder på blommorna

Ta hand om Er alla go och gå gärna in och titta på fler bilder på min fotosida. Länken hittar ni till höger i bloggen eller så kan ni klicka på bildtexten på bilden längs ned i detta inlägg.

Kram och glöm inte att andas.


8 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Min erfarenhet av både mig själv och andra säger att när man varit i det läget eller tillståndet, vet inte vad jag ska kalla det, som du har varit och många andra, ja då blir man oerhört trött även av trevliga saker. Det både ger energi men också en enorm trötthet att vara i det där trevliga.

Jag funderar på om det inte är så att man blir väldigt trött av att varje dag försöka tillfriskna också. Förstår du vad jag menar? Vad tror du om det? Förbrukar inte kroppen ganska mycket också genom att dagligen ställa om sig till något som i det långa loppet faktiskt är bättre tänker jag...Jag menar ungefär som att den (kroppen) strävar tillbaka till för den ett välkänt tillstånd och att det är jobbigt att hålla kvar det nya.

"ned som en pannkaka" skriver du. Jag åt pannkaka med glass och hallonsylt till lunch. Det tycker jag är väldigt gott och det gör gott också. Att läsa hos dig är som min lunch idag - Frasigt goda pannkakor med vaniljglass och smäktande god hallonsylt! :) De du! Kram på dig!

Ann-Louise

Byronesse sa...

Stor och varm kram! Jag håller helt med föregående i sin kommentar. Du ska se att dina batterier bara ligger på laddning just nu.

Anonym sa...

Så länge du är medveten och reflekterar så faller du inte ner i samma mönster igen. Du har bara en svacka som kommer berika dig med än mer insikt och erfarenhet.

Dina bilder är fantastiska! Din dotter duktig på att komponera. Har hon ärvt sin kreativa ådra från dig månne?

Ha det gott min vän, kraaaaam

Anonym sa...

Jag blir så varm i hjärtat av era fina kommentarer och ert stöd och tro på mig. Det stärker mig ska ni veta. Att jag kan bidra med något till er blir bara extra roligt för mig.

Kreativitet är något som finns i släkten här, så min dotter har en stor sådan ådra också. :)

Kram kram kram <3 Smarriga pannkakor ... wow vad sugen jag blev på det.

MyStory sa...

Man får nästan alltid bakslag även om man är på rätt väg. Det är bara att lyssna på kroppen och att göra som den vill. Jag är alldeles säker på att du ÄR på rätt väg!

Underbara bilder :-)

Sköt om dig och ha en fortsatt fin kväll!

Kram

LissAnna sa...

Tack gumman!
Jag redigerar mina bilder i Photoscape. Där kan man välja bland en massa ramar och det är gratis att ladda hem.:-)

Vackra bilder. Ta hand om dig nu och hoppas att du får sova inatt. Kram Stina

Ninja sa...

Man kan inte vara på topp jämt och att känna sig själv är en stor gåta att lösa.....
Vackra saker din dotter gör.....ser ut som brudgummens prydnad vi bröllopet.

Anonym sa...

Ninja, det är brudgummens prynad.. corsage eller vad det heter. De lär sig moment för moment... det har varit brukbukett i några veckor nu så nu var det dags för dessa. kram kram