fredag 20 april 2012

Återhämtning




Återhämtning, det kan se olika ut. Just nu njuter jag av att jag har bara lite kvar i lägenheten sedan är allt röjt och städat. Jag ligger och njuter under en varm filt i soffan med ett doft ljus som jag har gett mig själv i present idag. Tänk vad ett litet ljus kan förgylla tillvaron. Jag unnade mig, ren bomullsdoften. Ja, lite dyr men jag hittade ett med överkomligt pris i alla fall. Detta var jag värd. Utanför är det busväder och desto mysigare är det att ligga här inne och kura i värmen. Jag har läst bok och jag mår så himla bra.

 Återhämtning för vissa är att gå ut och springa en mil, det är det inte för mig ännu. hehehh Men visst mår jag tusan så bra av mina små motionsrundor. Mitt mål är att komma till den dagen då det är lika naturligt att gå ut och jogga en runda som att äta frukost eller andas. Dit är det en bit kvar, så länge jag har behovet att prata om det och skriva om det har det ju inte blivit en vana så inbiten så man inte tänker på det. Men jag vet vart jag ska.

Idag kom barnbidraget och jag har haft en jobbig månad rent ekonomiskt, men allt går om viljan finns, men det var med största glädje jag åkte och handlade idag. Jag hade gjort lista och jag fick mer än jag väntade mig för inte för mycket pengar. Ren glädje att det finns mat i skåpet. Detta att vara ensamstående och långtidssjukskriven ger mig verkligen perspektiv på tillvaron och vad som är glädje, lyx och ren lycka. Jag gillar det!

Imorgon ska jag skura badrummen och sedan hänga upp doftpåsar av härlig lavendel som jag också unna mig idag. Det blir lyx!

Ge Er själva återhämtning i helgen och glöm inte att andas. 

6 kommentarer:

thejeanettishway sa...

här är så mulet och supermysig!
jag har fått gjort mkt idag. gått en mil, tvättat, köpt byxor till dottern.
handlat (äntligen), fixat mat.
ska städa och baka kärleksmums i morgon fm.
syster från gbg kommer :)
kram och fin fredagkväll önskas//

LissAnna sa...

Tack sötnos!

Hoppas att du får en god nattsömn. Kram Stina

Monica sa...

Du är såååå klok och tänk så "bra" du tänker...Hoppas att du sover gott och vaknar till en ny spännande dag...som är din, bara din dag.
Var rädd om Dig och du vet att du finns i mina tankar!
Kram x många, ärliga och varma!

Anonym sa...

Självklart ska du unna dig lyx och njutning. Det är du värd!!! Den mer dystra sidan av att vara ensamstående med kass inkomst känner jag också igen mig i just nu... Så jäkla jobbigt. Det var verkligen totalt utplockat här hemma så det var en lättnad när barnbidraget kom och skåpen kunde fyllas på med lite ätbart. Så mycket annat än att äta och få det att gå runt blir det verkligen inte av. Men men... det finns väl dom som har det värre. Sköt om dig!! Vore kul om vi skulle ta en gemensam promenad någon dag. Inga krav utan bara vara i nuet. Kram kram

Anonym sa...

Susanne det vore trevligt med en promenad. :) och de finns dem som har det värre, så fanns jag vänder på slantarna så är jag gladare, nöjdare och mer harmonisk idag. I går när barnen och jag åt en middag som de hade gjort. Ååå, vad vi njöt!!! Det var som ett resturangbesök fast det upplevdes vid vårt köksbord. Så det lilla gör livet... kram alla godingar. Ha en superskön lördag.

Vida sa...

Ja det är det som ät det intressanta med återhämtning.. ibland behöver man hämta energi på annat sätt än vila och det är bara man själv som kan avgöra/finna vad som fungerar.

Söndagskramen