onsdag 25 april 2012

Tröttmössa



Idag är jag väldigt trött och det beror på olika saker. Men jag längtar redan till i morgon då jag kommer vara piggare och ska umgås med min syster en hel del. Vi ska till Uppsala. 

Att vara så här trött så att det värker i huvudet och käkarna är spända, men det går inte och somna i alla fall. Vad beror det på? Jag ska lyssna på Maria Helander snart och få se om jag blir lugnare och kommer till ro en stund. Vad gör ni när ni är så trött, kallas väl för övertrött, så ni inte kommer till vila? Har ni några tips? 

Jag har inte så mycket att säga idag, tom i huvudet, inga tankar, bara ett susande. Jag önskar att någon kom och bjöd på mat idag, så jag slapp tänka på den biten. Bara fick ligga här under filten och gosa och sova så krafterna kommer tillbaka. Jag ska göra det jag gör den 25 varje månad, se över räkningar och ekonomi. Men det får bli senare... Sedan ska jag också beställa en liten cream till mig som jag hoppas kan hjälpa mig en hel del fram över. Tiden får visa hur det blir med den saken.

Att se hur världen vaknar till liv och hur barnen kommer ut och spelar fotboll, basket och tennis ute på gården är en ren fröjd. Vi går mot en härlig tid med härliga kvällar fram över. Jag och min syster har beställt resa till Göteborg i Juli. Fem dagar på hotell och bara få vara i den goa staden. Det blir alla tiders. Har ni börjat planera något för sommaren? 

Nu blir det mindfulness och sova en stund. 

Ta hand om Er och glöm inte att andas. 



1 kommentar:

Johanna sa...

När jag är så trött att jag bara vill sova fast det absolut inte går brukar jag bestämma mig för att jag ska ligga i sängen i en timma. Bara ligga och tänka och fokusera på min andning. Brukar aldrig somna då, men jag hjälper kroppen att komma ner i varv och vet att det kommer gynna mig när jag ska gå och lägga mig på kvällen. Sen är det bara att ställa in alla saker jag hade tänkt göra och bara sitta/ligga i soffan och bara vara. En långsam liten promenad i naturen brukar få mig att piggna till (om jag orkar gå ut!). Jag är sjukskriven lärare med utmattningssyndrom... Känner igen mig så mycket i det du skriver.