söndag 25 december 2011

Juldagen...


...har firats i lugnets tecken. God mat, choklad och trevligt sällskap. Jag har besökt syster och mor och far en kortis. Sedan har filten och soffan fått stort utrymme resten av dagen. Jag vill ge två boktips idag. Den första är en kalender med citat av Paul Coelho som kan ge varje dag en djupare dimension. Jag har beställt den till mig själv idag och jag är jätteglad att den fanns kvar. Förra året så tog den slut innan riktiga julhandeln tog fart. Nu har jag ett trevligt år att se fram mot med denna kalender i min hand. Det andra boktipset som jag vill bidra med är en sagobok där Winnerbäck har illustrerat bilderna. Jag gav den till min 18-åriga dotter för att hon är en Winnerbäck fan. Hon blev väldigt glad och tyckte att jag hade lyckats överraska henne stort. När vi kom hem i går kväll så läste hon sagan högt för mig och det var ett fint budskap i sagan om ensamhet och sann vänskap. Läsvärd! 


Inga kommentarer: