fredag 23 december 2011

Dagen före dopparedan...

....och jag myser i fulla drag. Började dagen med att inte börja stressa upp mig för att jag skulle handla all julmat tillsammans med alla andra som också fick lön idag. Nej, jag tog det lugnt med morgontår i lugn och ro. Sedan åkte jag och fokuserade bara på mig själv och min kom-ihåg-lapp. Det gick väldigt fint! Även systemet gick som en dans.. fyra minuter sedan var jag ute igen med några cider och en flaska gott rött vin. Dottern ville bli upphämtad så vi tog en tur till Erikslunds shoppingcentrum och gjorde det allra sista. Vi började med en mysig fika med en stor Latté mmmmmm. Ingen stress här inte, allt gick som på räls. Blommorna här ovan fick jag av min dotter och nu doftar det underbart här hemma. Julskinkan blev kalasgod. Så nu sitter jag här och känner mig tillfreds med livet. Julkonsert på tv och allt är hur mysigt som helst. Och då ska ni veta att jag inte har påverkats av julstressen en enda gång den här vintern. Jag har inte julpyntat, jag har inte städat, bytt gardiner eller stressant med massa julmat. Jag köpte en färdig kokt skinka så jag kan inte ta åt mig äran där heller. Jag har inte bakat något. Jag har inte stressat med några julklappar. Jag har köpt julklappar men lugnt och fint vid två olika tillfällen. Vissa saker beställde jag på nätet. Trots detta sitter jag här och är beredd att fira jul imorgon precis som alla andra. Är det inte fantastiskt... Det gäller att prioritera vad som är värt .... Så god jul 

Dagens citat:
"Tiden strömmar iväg, livet följer med in i evigheten. Den korta tiden jag är här önskar jag känna, uppleva, vara närvarande." (Lilli Sjölund)

Inga kommentarer: