fredag 16 december 2011

På min önskelista

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197906727
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100128252
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113030108

Ljuvliga böcker att förgylla sin tillvaro med och att få utvecklas med... Nu blir det nog tyvärr så att jag får köpa dem till mig själv, men det är inte fy skam det heller ... jag unnar mig själv dessa böcker!
Idag har jag njutit av musik i mindfulness tecken. Härlig ljuv bakgrundsmusik som får mig att befinna mig här och nu, tillsammans med den musiken har jag läst en trevlig blogg om mindfulness. Mycket känner jag igen men behöver påminnas om. Mycket märker jag att jag redan annammar men bör göra det mer medvetet. Vissa saker har jag glömt bort. Det som slog mig mest det var hur svårt jag hade att bara koncentrera mig på inläggen och läsa och var här och nu. Det trodde jag att jag var i mycket större grad än jag är. Tanken for åt det ena eller det andra hållet. Det var mycket olika saker som trängdes i min hjärna och alla ville ha den största platsen... Ett inlägg som jag läste handlade just om att skriva en göra lista för att känna att jag har kontroll och att jag kan låta sakerna vila på listan medan jag ger mig liten egentid. Sedan var rådet att plocka bort en femtedel av listan, helt enkelt stryk sådant som jag kanske kunde undvara och en lika stor del skulle jag delegera bort. Fråga om någon kunde hjälp mig med. Så jag tog och skrev en lista, nu har jag lagt det där ... då kunde jag vara här och nu idag.. jag tar tag i prioriteringen en annan dag. :)

Dagens citat:
"När du har tänkt att öva medveten närvaro och tappar ditt fokus - passa på att Stanna upp, Observera neutralt vad som händer utan att ingripa och Släpp sedan taget om det som tillfälligt fångat din uppmärksamhet."

Inga kommentarer: