fredag 14 december 2012

Välkomnande På Arbetet



Idag när jag kom till jobbet hade mina underbara kollegor möblerat om arbetsrummet så jag hade fått min egen plats och lagt en bild på havet på mitt bord med orden; Marie-Louises Plats. Värmer det i hjärttrakten då? Det kan jag lova. Så skönt att känna sig välkommen. 

Dagen var rik av information och riktigt trevlig sådan också. Min hjärna blev trött så jag fick vara nöjd med halva dagen. Åkte hem och somnade som en stock i soffan. Nyvaken nu och känner mig lugn och tillfreds med att det är fredagskväll. 

Igår krisade jag ihop en aning över min ekonomiska situation, vill verkligen komma ur denna sjukskrivning så ekonomin kan bli bättre. Men igår räddade min syster mig genom att komma över och ge mig stöd. Lite stryka och stöd utifrån när det behövs som bäst gör att jag orkar kämpa lite till. 2013 bli mitt år på alla sätt, det känner jag. 

Nu ser jag fram mot en lugn kväll och sedan lite fotografering i helgen kanske. Till veckan blir det julbord med jobbet på en Italiensk restaurang. Ska blir trevligt. 

Ta hand om er och kom ihåg att Andas

Inga kommentarer: