lördag 11 maj 2013

Fokus På Det Friska


Igår fick jag ett trevligt recept, i min brevlåda, från min läkare. Hon har skrivit ut promenadträning på recept. Jag gillar tanken att fokus skiftar från symptom och sjukdom till mer friskvård och att bejaka hälsan. Vad tycker ni? Jag blev i alla fall glad och eftersom jag själv har tänkt om och fokus ligger på rörelse så blev det två i en smäll liksom. Jag blev mer sporrad. 

En annan sak som sporrade mig var just promenaden igår kväll som jag gjorde med min syster. Hon har för ett år sedan gjort en magoperation och haft det tufft att gå i spåret tidigare men igår gick det galant för henne. 
Min dotter blev för ett antal år sedan diagnostiserad för kronisk inflammation på insidan av hennes fötter. De lutade inåt och hon skulle för alltid behöva ha inlägg i skona och alltid värk. Men hon började träna och idag är hennes fötter raka, utan värk och ingen inflammation. Jippi! Detta sporrar mig. Fokus på det friska och det vi klarar av och med det så ökar möjligheten till vad vi klarar av över tid. 

Jag fick födelsedagspengar och för dem har jag unnat mig nya träningskor och kläder, känns bra att ha kläder som andas. 

Ta hand om er och kom ihåg att andas

4 kommentarer:

Pirjo Brandestam sa...

Att det är nyttigt att röra på sig utomhus känner man ju i hela kroppen och själen. Jag har visserligen aldrig ägnat mig åt träning i ordets rätta bemärkelse, men gillar att strosa omkring i skogen eller promenera i vackra Majorna. Roligt att du kan ha sällskap av både dim dotter och din syster och nya kläder är ju aldrig fel. Inte bara för att dom är skäna att träna i utan att man kan vara snygg även då. Lycka till i fortsättningen!! Kram <3

Maria sa...

O ja jag håller med dig. Fick också recept på träning. Det tyckte jag var lite onödigt...jag tränar ju ändå. Men det känns rätt när dom gör så här. Fokus på det friska. Så känner jag väldigt efter min stroke. Och rätt träningskläder är fantastiskt eller hur :)
Ha de gott nu i helgen, kram från Maria ♥

Anonym sa...

Det låter som du är på rätt väg på alla sätt. Underbart att läsa :)
Stor varm kram till dig och dina promenader och framsteg

Anonym sa...

Rörelse....härligt!!!!! Och dina fina bilder på Facebook är min dagliga energikick! TACK!!!!/Leontine