lördag 28 juli 2012

Låta Sig Följa Med Vågen



har lagt ut lite byggnads bilder här, för den intresserade :)

Mitt fotointresse är stort och med hjärtat. Motiven blir gärna blommor, vatten men ibland kan jag roa mig med att fota byggnader och byggnadsdetaljer. Jag har lagt ut lite sådana bilder på min fotosida igår. 

Jag har skickat in två förfrågningar som jag har arbetat med. Jag kommer berätta mer när jag har fått det mer klart, men det är spännande och otroligt roligt, kan säga så mycket att det delvis har med mina foton att göra. :)



För övrigt tog mitt nattäventyr ut sin rätt i natt, jag sov som en stock till halv ett idag. Jag har varken hört väckarklockan eller telefonen. Då är man utslagen! Värk har jag idag också, jag andas så det står härliga till. Att andas "genom" värken lättar på spänningarna och gör att det blir bättre. Det är fantastisk så andningen och kroppen fungerar tycker jag. Med små verktyg kan man förändra sin dag. 

Dagen är min sons, 14 år fyller han idag och jag har väl, om än lite motvilligt, bestämt mig för att sluta kalla honom för lillkillen. Just nu ligger han bredvid mig i soffan och läser en bok han fick av mig i present. Fläkten står på högsta hastighet och jag lurar på en dusch. 

När jag mår dåligt med spänningar och värk kan, förutom andningsövningar, en bild hjälpa att "drömma" mig bort ett tag. Jag gillar känslan i detta foto ovan. En träbåt, kanal, sol, blomster. Jag skulle gärna ha guppat med på båten idag. Men ibland kan en tankeövning räcka. 

Det är spännande saker som händer i mitt liv just nu. Jag vet inte hur jag ska få utrymme med allt. Men jag har bestämt mig för att ta en sak i taget och låta mig följa med på vågen som sköljer genom livet just nu. Får se vart den leder mig. Jag släpper taget om rädslor och oro och följer med.... 

Jag är tacksam över er alla som läser, för på något sätt så är det tack vare er som jag är där jag är idag. Ert stöd och uppmuntrade ord har gett mig puffar på vägen. Tack från hjärtat! 

Ta hand om er och glöm inte att Andas



3 kommentarer:

Pirjo Engström sa...

Du är enormt duktig Marie-Louise! Hopppas att värken ger med sig så att du kan njuta av eftermiddagen! :) Kram! <3

thejeanettishway sa...

du är en sann inspiration M-L ♥
jag skall sätt mig och andas direkt.
här och nu.
kram och glad söndag//

Vida sa...

Jag blir allt lite nyfiken på dina fotoprojekt. STORT tack för din jättefina kommentar hos mig.

Kramen