tisdag 4 september 2012

Framtidstro och Tystnad





Gårdagen var en bra men mycket mer intensiv dag än jag räknat med på jobbet. Jag fick eget rum, möbler bars, kartonger med mina grejer letades reda på och inmöblering skede. Jag fick överlämnanden av de elever som är aktuella för mig att undervisa och jag hade en antal elevsamtal innan jag gick hem igen. Phu, huvudet och kroppen skrev i protest och jag försökte vila igår kväll. Vaknade i dag med ont i halsen, febrig och värk i huvudet. Ledig dag idag och ska förbereda mig inför i morgon då jag ska till jobbet igen. Jag ska ta med några av mina personliga tavlor att ha på mitt rum, lite ljus och blommor sedan är det riktigt trevligt där. Jag kommer ha möjlighet att ta emot ett mindre antal elever för stöd i mitt rum under bestämda tider under veckorna. 

För övrigt håller jag också på att förbereda mig på att min utredning börjar på torsdag, jag har fått en enkät som ska fyllas i om mitt mående med hundrasjuttielva frågor i. Betar av den lite i taget. Nu återstår vila, vila och åter vila. Men jag är förhoppningsfull till det som komma skall. 


Jag var med om en till trevlig händelse igår också. Jag fick kontakt med en kvinna som jag kommer byta tjänster med. Jag hjälper henne med en matematikkurs och hon ska hjälpa mig med logotype och skapandet av en hemsida och webbshop. Hur glad som helst är jag :) 

Ta hand om er och glöm inte att Andas


7 kommentarer:

MyStory sa...

Det är klart att det tar på för dig att börja jobba igen men du fixade det!
Kram :-)

Lotta Zetterling sa...

Jag känner igen alla dessa frågor, har själv varit där.

Hoppas allt går bra på ditt jobb och dina nya projekt :)

Kram Lotta

Vida sa...

Tror mycket på bilder/påminnelser att landa i. Ta ett steg i taget och det låter som ett bra upplägg.

Härligt med att byta tjänster, det är så smart tycker jag.. mer sånt!

Kramen

LyckligaPraliner sa...

Förstår att det blev proppfullt i huvudet. En stor omställning att börja jobba igen. Det spelar ju stor roll att man trivs i sitt rum/kontor. Tror nog att de elever som kommer in till dig kommer att trivas och känna av god energi :)

Kram!

LyckligaPraliner sa...

Oj glömde skriva - Wiiihoooo vad spännande med hemsida och webbshop!!

Ann-Louise

thejeanettishway sa...

vad roligt!
när sparkar du igång företaget?
reggar man på bolagsverket?
eller verksam.se?

LillaTuss sa...

Förstår att din kropp och hjärna skrek lite efter första dagen. FÖR många intryck kan man få på väldigt kort tid. Bra att du är ledig idag och kan VILA!