fredag 12 oktober 2012

FlyktFåglar Och Egot




Jag har gjort ett litet mindfulnessfat till mig med strandfynd och ljus. Det brinner framför mig nu och jag känner glädje och skaparkraft. Samtidigt brinner ett Village Candle ljus intill som sprider doften av nytvättad bomull. Jag lyssnar till flyttfåglar som flyger förbi. Ett himla tjatter dem emellan. Undrar vad de pratar om? Flygvägen, rastplatser eller "vi har i alla fall tur med vädret". Jag sjunker mig bort i tanken en stund och funderar på livsbetingen i livet. Vi tror vi är de intelligentaste varelserna på jorden, så kreativa på att ta fram teknisk utveckling och vår strävan att alltid vilja framåt. Vi ser ned på djuren och deras primitiva språk, trevande försök att kommunicera och tillverka verktyg. Men vilka är egentligen smartast? Är det de som lever med naturen och dess rikedom och inte tar av den mer än vad man behöver. Eller är det vi som utarmar jorden och naturen i vår girighet efter mer och pengar. Tänk om pengar inte hade uppfunnits och vi hade fortsatt med byteshandel. Hur hade världen sett ut då?


Jag fick en andningssten av min fina vän när jag var hos henne. Den ska påminna mig om att stanna upp och andas varje gång jag känner den i fickan. En liten sak som ger dig daglig påminnelse om att andas och vara tacksam för nu. Kan inte bli lättare en så. :)


Jag fortsätter här med mitt kreativa skapande av bilder och målar med ord. Så länge lusten finns och stenen och fåglarna påminner mig om vad som är viktigt i livet så fortsätter jag på min resa. Mitt mål i livet.

Det blev några Instagram Bilder idag. Omväxling förnöjer! Om ni vill följa mig där så heter jag mlni.

Ha en skön hösthelg och kom i håg att Andas


5 kommentarer:

Pirjo Brandestam sa...

Vad fint med ett sånt fat :-) Tror att jag oxå skall göra det...jag har ju faktiskt material sen mina många besök på Gotland och doftljus har jag alltid hemma :- Du ser...di kreativitet smittar av sig och man får nya idéer :-)
Ha en fin eftermiddag :-) Kram <3

MyStory sa...

Jag känner riktigt friden när jag läser ditt inlägg... Önskar dig en fin helg!
Kram

Monica sa...

Det där med byteshandel hade nog inte varit så dumt...tänk vad mycket lättare livet hade varit då? Ingen stress, jagande efter pengar, tankar/funderingar över om "jag" klarar av denna utgiften m.m. Egentligen är det inte så konstigt att vi blir så stressade i detta samhälle?
Njut nu av stunden och var rädd om Dig!
Kram och vink från mig.

Vida sa...

En andningssten, vad vackert. Jag brukar ibland ha en tacksamhetssten eller tillitsarmband så jag ser dem.. man fyller sig med det man behöver..

Kramar

Anonym sa...

Så fint med ditt fat m ljus o stenar! Jag har en skål m grus fr Llorete Mar och i den finns lite av varje från resor stenar, kottar fröskidor o sen ett värmeljus i mitten. Lyser så vackert och samlar tankarna på det fina.Tack för det du ger till oss med dina ord och bilder fina Du.
Kram Inger